15 Ağustos 2013 Perşembe

Perde de Aciiil Yardıım :(


Koca evin hemen hemen her şeyini aldım da bir tek şu perde işinde sarpa sardım. Resmen kal geldi bana ya. Nasıl bir perde seçmeliyim, kaça kaç olmalı, pilesi az mı olsun çok mu?? Rengi ne olsun?? Fiyatı  ne kadar olsa makuldur, resmen bunları düşünmekten işin içinden çıkamadım. 
Ben pilesi az olan bir perde istiyorum. bire biri buçuk oluyomuş sanırım. 
Birde store perde istemiyorum. Güneşlik olarak bile istemiyorum. Onların temizlik açısından pratik olmadığını düşünüyorum ayrıca bir de hoşuma gitmiyor. Bu nedenle klasik güneşliklerden yana kullanacağım tercihimi. 
Birde İstanbul'a perde bakmaya gidemeyince, İzmir'de alayım diye düşünerek perde bakmaya çıktık. Destekçim kuzenlerimle. 
İki yere baktık.
İkincisi Taç'dı. Bize uzuuun incelemeler sonucu 3.500 lira fiyat çıkardılar. 
Ben üç odamda fon kullanmaya karar verdim. Hepsi içinde yaklaşık 50 metre tüle bu fiyatı çıkardılar. 
Açıkçası bana çok fazla geldi. Ama hiiiç anlamadığım bir konu olduğundan dolayı belkide. 
Şimdi sizlerden yardım istiyorum. Ortalama bir perdenin metresi ne kadar olsa makuldur??
İzmir ve İstanbul arasında gerçekten fiyat farkı var mıdır??

Ben son zamanlarda fazla cimrilik yaptığım için mi fiyat bana çok geldi :D 
İşin özü Meryem sizlerden yardım istiyor. 
Hatta İstanbul'da Avrupa yakasında tavsiye edebileceğiniz perdeci var mı ??
Tavsiyeleriniz neler perde konularında. Şöyle almaya dikkat et, böyle olmasın vs. dediğiniz noktalar var mı??
Ya da amaaan, bak kendi başının çaresine bir perde bile alamıyorsan niye evleniyosun mu diyorsunuz ??
İşte bunların cevaplarını heppinizden bekliyorum :)
Kendinize iyi bakın canlar. Öpüldünüz :)

17 yorum:

  1. Canım bu yollardan yeni geçmiş biri olarak tecrübe ettiğim kadarını aktarayım sana.. Stor perdeye bende hiç sıcak bakmadım, güneşlik için çok tavsiye etti satıcılar ama yok dedim.. Hem kullanımı hem temizliği açısından uygun gelmiyor bana.. Ben düz standart güneşlikten yana kullandım tercihimi, üzerine ne az ne çok sayılacak derecede pileli tül ve fon süper oldu.. Perde evi tamamlayan en önemli parça, bende fazla pencere yok, bir yer 1,650 TL fiyat çıkardı, bir yer 1,200 ama ben 1.000 TL nin altında yaptırdım hemde taksitle :) İstanbuldan bildiğim bir yer yok ama istersen Adanaya gel :))
    Kolaylıklar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooo sen ne kadar uygun almışşın ya ne güzel, bende mi bir sorun var acaba da bulamadım :( güle güle kullan hepsini canım ya, çok teşekkürlere gelsem mi acaba :)

      Sil
  2. bende perde tercihimi kiracı olduğum için senin gibi stordan değilde klasik güneşlikten yana yaptım..yalnız 3500 bana çok uçuk bir rakam geldi..başka yerlerden fiyat muhakkak al..ben bi tek salonda fon kullandım..ben 4 oda için bin liranın altında bir rakam verdim..yaptıralıda daha 2 ay oluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim kendi evimiz aslında ama ben kullanışlı pratik olsun istiyorum o yüzden stor almıcam ama tabi izmir'de bulamadım, vardır mutlaka ama ben bulamadım sanırım, içime sinmedi hiç biri.. Çok teşekkürler canım

      Sil
  3. CANIM GAZİEMİRDE CADDEDEKİ MANDIRANIN ORDAN ALDIM PERDELERİMİ SANIRIM İSMİ BRİLLANT BEN ÇOK MEMNUNUM AMA UZUN UZADIYA BAKMAK LAZIM
    ADAM DAHA ÖNCE TAKTIĞI PERDELERİN FOTOĞRAFLARINIDA GÖSTERİYOR FİKİR OLUYOR
    MUTFAK PERDEMİDE PULLU GELİN TÜLÜ PERDE ALDIM YİNE CADDEDEKİ TURKCELLİN YANINDAKİ TAÇ TAN ONDANDA ÇOK MEMNUNUM (BUARADA ORASI BENİM EVİN KÖŞESİ)UMARIM BİR FİKİR OLUR BU YAZDIKLARIM SANA.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ya bende baktım oraya ama beğenmedim nedense modellerini, bu fiyatı da senin söylediğin Taç verdi bana. Niye öyle çok oldu anlamadım bir tek oturma odası için seçtiğim perde çok fazlaymış 78 liraymış metresi ona dikkat etmedim ama yine de çok fazla geldi bana.Çok teşekkürler..

      Sil
    2. benim 3 sene önce tüm ev 2000civarı oldu
      pahalı ama kaliteli gerçekten
      pullar dökülmüyor
      yıkayınca çok buruşmuyor ben memnunum
      hem benimkiler öyle storda değil normal

      Sil
    3. tatlım perde alırken satıcıya çok güvenip lafına uyma
      onlar daha pahalı tutsun die 1e 3 yapalım daha güzel durur diyorlar
      böylece 3 metrelik kuması 1 metre büzüp daha fazla para tutmasını sağlıyorlar
      sonuç ne mi oluyor cebinden 3 kat fazla para çıkıyor ve perdelerin okadar büzgülü oluyorki
      tül perdeden dışarsını göremiyorsun ve evin karanlık oluyor
      dün aklıma geldi sana 5000 demiş ya ondan okadar tutmuştur
      sen kanma perdecilere
      brillant benim salon perdemi öyle yaptı inan ev karanlık
      ve yıkarkende nerdyse 10 metre tek tülü yıkıyorum
      gerçi annenler falan bilir ama hesaplatırken 1e 1 yada en fazla 1e 1 buçuk yaptır bence
      hem fiyatta yarı yarıya düşer

      Sil
  4. eminönünde uygun perdeciler var bende oradan almıştım bakabilirsin oradan

    YanıtlaSil
  5. ayy canım bence çok düşünme bu kadar yani detaylı düşündükçe işin içinden çıkamazsın.
    bikere alınıyor diyede düşünme yine zorlanırsın mağazaya gir beğen ve çık bence. ben öyle yaptım. taç tan aldık tüm evin perdesini ben de senle aynı fikirdeyim. stor perde hiç kullanmadım. herşe pratik olmalı bana :)
    bir tek salonumda fon perde kullandım. iki pencere vardı salonda 4 fon yapıyor. diğre bütün odaları da beğendiğim perdelerden aldım. fonsuz yani evim 3 +1 185 metre kare. tüm evin perdesi toplamda 2-500 tl yaptı.
    bence 3500 de iyi bir fiyat.
    pazarlık yaparsınız birazda.
    arkadaşım benden sonra evlendi yine taçtan aldı perdelerini.
    o hep mekanizmalı perde ve zebra falan aldı işte. 5000 civarı para ödedi dediğim gibi detayı nekadar fazla olursa okadar çok para ödüyorsun.
    pileleri de normal yani perdelerimin hiç şöyle olsun falan demedim perdeciye. o olması gereken nasılsa yaptı geldi taktı.
    çok yorma kafanı :))

    YanıtlaSil
  6. :) çok doğru söylüyosun aslında canım ya, bende üzerinden bir gün geçtikten sonra istediğim bir iki şeyin gereksiz olduğuna karar verdim. Nişanlım tabi artık İstanbul'dan almam konusunda kararlı malesef :( ortalama 2.500 civarı tutacağını düşünüyorum bende.

    YanıtlaSil
  7. Stor perdeleri ben de sevmiyorum. Bence başka yerlere de bir bak. Hayat Paylaştıkça'nın dediği gibi bi Eminönü yap istersen :) Şimdiden kolay gelsin

    YanıtlaSil
  8. Eski düz perdeler pek hoş gözükmese de kullanışlılar. özellikle yaz aylarında cam açmak konusunda sıkıntı olmuyor:)
    ben kışın evlendiğim için storlarımı iki parça yaptırmayı akıl edemedim(kiii geçenlerde notlarım arasında camlara göre ikili veya üçlü yaptır diye not gördüm ama sanırım notu evlenirken görmemişim:) )
    stor şık durmasına rağmen cam konusnda bir deeee temizlik konusunda sıkıntılı olduğu düşünülüyor.
    annem storların ilk çıktığı gündn beri kullanır. öyle sigara içilmediği sürece 6 ayda bir temizleme gibi bir zahmeti olmadı. belki biz diğer insanlara göre daha pasaklıyızdır :D bilemiyorum:)
    temizlerken indir sil geri tak. veya indir kuru temizlemeye ver.

    stor konusuna devam edersek, kalitesine göre inceliği vs var aklında olsun. çok uygunlar evin içini gösterebilecek düzeyde ;) yatak odası dışında belki düşünülebilir...

    Birdeeeee tül konusunda engilish home a bakmanı tavsiye ederim. benim yaotırdığım tüklllerin metresi 35 liraydı(tanıdık olduğu için indirim yaptı, 25 liraya geldi) ama englis home da tüllerin metresi 16 lira.
    ben desen olarak Engilish home daki desenleri daha çok sevmiştim. Ama annemleri gerçekten orada uygun olduğuna ikna edememiştim :)

    bir ekleme daha yapayım, duvarın orantısız yani cam tam ortada kalmıyorsa duvardan duvara yaptır.
    zaten perdeciler ölçü alırken fikir veriyor o konuda.

    salonuma tül olarak beyaz düz desenli tül, fon olarak da vizon renkli kendinden desenli tül perde kullandım. kumaş fondan daha çok hoşuma gidiyor. Bana kalsa çok da şık duruyor :)
    fotoğraf bulursam gün içinde link atarım :) zorla göstereceğim :D

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten en çok tül perde konusunda sıkılmıştım. Sonra saçma sapan şeyler seçtim şimdi hiç beğenmiyorum. Desenli tüller bence çok kötü. Evim şahaneyi seyrettikçe, baktım dümdüz şifon tülmü ne ondna ve fon perde kullanıyorlar.. Yeni evime stor yaptırmak zorunda kalacağım sanırım.Çünkü kedilerim perdelere atlayabiliyor. Birde en alt kat içerisi görünmemesi lazım:) Yine çok zorlu bir aşama bekliyor beni.

    Fiyatlar gerçekten çok abartılı. Allah sana kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  10. Tatlim benim cok farkli bir onerim olacak buyuk kumascilarda magazalarda satilan tum tul ve fon modellerinden oluyor onlarin anlasmali perdecileride oluyor metresini yaklasik 2,5 liraya dikiyorlar ve 3/1 fiyatina oluyor tum tuller fonlar bende gecen baktim yeni cikan cok ince olan hayalet tul dedikleri tullerden bile gelmisti perdecide fiyatina 90 lira dediler orda 35 ama pazarlikla 30 a da alirsin bire bir bucuk cok az olur bence bire iki yaptirmalisin boyuda 250 yi gecmesin bence yere degince supurmek zor oluyor fonlar 265 e kadar olabilir ama tul yere degmezse daha kullanisli oluyor 3500 lira perde icin oldukca pahali bir fiyat gunesliklerin en pahisi metresi 15 lira zaten onlarda pile olmuyor bursa kumas tarzi yerler varsa mutlaka bakmani oneririm onun disinda english home da piyasaya gore uygun ve guzel modeller var brillandda tac kadae guzel bir markadir pullu modelleri demode kalsada yeni modellerinde cok hos tuller var bence

    YanıtlaSil
  11. Ben şu zebra desenli storelardan kullanıyorum ama benim önüm tamamen açık, salon perdesini 1,5 yılda belki 2-3 kez kapatmışımdır o da orada misafir yatırmam gerektiğinde. Zebra store ekstra tül-güneşlik derdini ortadan kaldıran bşr sistem. aralıyorsun tül görevi görüyor, çekiyorsun güneşlik oluyor. Temizliği de hiç de öyle zor değil. Benim temizliğe gelen yardımcım onları indirip banyoda bir güzel siliyor ve hiç de kirli filan kalmıyor. Yatak odasında normal beyaz tül var elbette onun verdiği kar beyaz etkiyi göremezsin ama bence manzarası açık olan bir salonun varsa son derece kullanım kolaylığı var :)

    YanıtlaSil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)