9 Mayıs 2013 Perşembe

Güneş Kremi Meselesi

Herkese merhabalar, havalar dünden beri kapalı olsa da önümüzün sıcak bir yaz olduğunu göz önüne alarak, güneş kremleri ile ilgili yapmış olduğum kısa araştırmalardan sizlere de bahsetmek istedim.
Garip bir çağda yaşıyoruz, "güneş girmeyen eve doktor girer" sözüne inat, güneşten nasıl korunacağımızı şaşırıyoruz. Doktorlar uzmanlar, güneşe çıkmayın diye bas baş bağırıyorlar. Eeee önümüz yaz, tatil, güneş kum ne olacak şimdi diye düşünüyor insan biliyorum. Hayır bunlar bile olmasa, bi çarşıya bile gitse insan kırmızı pancara dönüp çıkıyor, hele ki siz de benim gibi otobüste güneş tarafına oturduğu için yanabilen bir cilde sahipseniz yandınız demektir :)
İşin bir de epilasyon boyutu ekleniyor bir çoğumuz için. Gerçi kimi epilasyon yöntemleri, hala yaz aylarında epilasyon uygulamasını son bahara kadar keserek yürütülüyor ancak, Diyot Lazer denilen yöntemle yaz aylarında da epilasyon uygulamasına devam ediliyor. Bu sefer doktor, güneş kremi kullan, fazla güneşe çıkma, cildin leke olmasın diyor. 
Bir de çocukları olan kesim var. Minikleri güneşin zararlı etkilerinden korumak için anneler de arayışta farkındayım. Küçük çocuklarda olay biraz daha rahat oluyor, anneler vücudu kirece bulamış hissi veren, doğala çok yakın güneş kremlerini çocuklara rahatlıkla sürebiliyorlar, nasılsa onlar daha bebiş :) Özellikle çocuğu olan annelere daha detaylı bir kaynak isterlerse gönül rahatlığıyla Acemi Anne Esra Sert'in yazılarını okuyabilirsiniz. 
 Peki ya biz büyükler?? Sokaklar da zombi gibi dolaşmak pek işine gelmiyor insanların farkındayım. 
Güneş kremlerinde artık en fazla dikkat edilen nokta Paraben içerip içermemisi. Krem satın alırken ilk olarak buna dikkat ediliyor. 
Hangisi daha az kimyasal, hangisi daha tehlikeli işte burası tam bir muamma, bugün aldığımız bir şeyin içeriği yarın değişebiliyor malesef. 
Güneş kremlerinde, hatta bir çok kozmetik ürünün de en önemli tehlike östrojen seviyesini yükseltiyo olması bu aralar.
Hangi kremler en sağlıklısı derseniz, toplam yazılardan çıkardığım özet nokta şu;
Cilt kremi emmemeli, bir tabaka oluşturmalı böylelikle güneş ile vücut arasında kalkan oluşturabilsin. Vücut kremi emince iş hemen hemen bütün kremlerde az da olsa, çok da olsa değişiyor. 
Peki böyle olan keremler neler mi??
SHISEIDO Anessa SPF30,
Avene Cleanance Solaire Haute Protection SPF30,
Hamilton every day face light cream spf 50 ve tüm güneş koruyucuları,
Ducray SPF50+ Melascreen Creme Solaire Very high protection sun cream,
LA ROCHE-POSAY Anthelios SPF 30,
LA ROCHE-POSAY Anthelios XL SPF 30,
DDF Organic Sun Protection SPF 30,
Uriage Milky Spray SPF30 High Protection,
L'occitane Sunscreen Veil High Protection SPF30,
Babe, Güneşten koruyucu krem 50 SPF,
Sebamed Multi Protect Sun Cream spf50,

Kaynak:http://www.aysenuryazici.com/page/p=251/c=255/gunes-kremi-secerken-icerigine-bakin

Şimdi, elimizde böyle bir liste var,sanıyorum ki en doğal olabilecek ürünler listelenmiş. Sizlerde bunlardan farklı olarak güvendiğiniz ürünler varsa söyleyin:)
İşte böyle araştırmalar sonucunda çok fazla hazetmesem de kendime de güneş kremi almam gerekiyordu. Tercihim La Roche Posay dan yana oldu. 
Çok hassas ve alerjiye meyilli, bir çok da elerjisi olan bir cildim var. 
Bu nedenle pek tavsiye edilmese de 50 faktörlük bir krem aldım. Tüm vücudum içinde kullanacağım için, en büyük boyunu almam daha akıllıcaydı. 
İyi mi yaptım, kötü mü yaptım bilmiyorum. O kadar çok kafam karıştı ki aaa dedim, alacağım artık birini. Bunu seçmemin en büyük nedeninden biri, eczacının uzun ikna kabileyeti ve boyuna göre fiyatıydı. Arkasında paraben ve katkı maddesi içermemektedir yazıyor. 
Ben daha denemedim. Küçük bir parça sürdüm, zombi gibi dolaşmayacağım ortalarda, bu iyi mi kötü mü bilemiyorum! 
Hafta kısmetse küçük bir tatilin ardından kremle ilgili görüşlerimi de belirteceğim. 
İşte güneş kremleri ile ilgili küçükte olsa bir dosya açmış olayım dedim. Devamını getirenler illaki olacaktır :)
Sizler neler düşünüyorsunuz, neler kullanıyorsunuz??
Şimdilik benden bu kadar, kendinize çok iyi bakın..

3 yorum:

  1. Canımm yaa aynen ben de güneşte hemenn yanıyorum başörtünün örttüğü yerler bembeyaz açıkta kalan yerler yanık oluyor. Bu konuda çok da takıntılıyım esasen. :/
    Güneş kremleri için güneşin zararlı etkilerine karşı koruma sağladığı fakat yanmaya çok da fazla etki etmediği söyleniyor. Ben de Listende de var olan Sebamedi kullanıyorum. Yine yanıyorum yine yanıyorum. :( Artık cilt rengini açıcı, aydınlatıcı bakım uygulamaya karar verdim. Yakında bloğumda da paylaşacağım inşallah :)

    YanıtlaSil
  2. Benim de almam lazımdı iyi oldu bu yazı. sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  3. La Roche Posay iyi bir marka, eminim memnun kalacaksın canım. Bu arada teşekkürler araştırma için zevkle okudum. Ben de Mustela'nın güneş kremini aldım, aslında çocuklar ve bebekler için ürün satan bir marka umarım iyi olur.

    YanıtlaSil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)