31 Mayıs 2013 Cuma

Farklı Şehirlerde Evlilik Hazırlıkları Yapacakların Dikkatine!!!!

Merhabalar herkese,
Ben bu aralar karabatak gibiyim farkındayım :) ama ben size demiştim. Mayıs 17 den sonra her bir şeyim koşturma içinde geçecek demiştim. 
Kimileri bu kız nasıl evlenecek, yoksa evlenmeyecek mi diyor farkındayım, ben de hiç olacaklarla ilgili bilgi vermiyorum ama ne yapayım orta da bir şeyler yokken konuşmak istemiyorum :)
 Ammaaa sizlere hele de farklı şehirler de evlilik hazırlıkları yapanlara süper bilgiler vereceğim şimdi. Hemde bizzat yaşanmış tecrübe edilmiş bilgiler :) Buradan hmmmm evlilik hazırlıklarını ucundan başladığımız sonucunu çıkarabilirsiniz, izin veriyorum :)
İlk olarak eğer siz farklı, sevdiceğiniz farklı şehirlerdeyseniz, yapmanız gereken,bir adet nüfus fotokopisi ve fotoğraf ile, bağlı bulunduğunuz ilçenin nikah işlemlerinin yapıldığı bölümüne gitmek,  onların size vereceği belgeyle aile hekiminize gidip kan tahlili almak, sonuçları bekleyip çıktığındaysa, raporunuz, fotoğraflarınız ile birlikte sevgilinizin olduğu şehre koşmak :)
Evet aslında her şey bu kadar basit görünüyor ama öyle değil. Dikkat etmeniz gereken bir kaç nokta var;
İlk olarak siz bağlı bulunduğunuz aile hekiminize kaydınızı yaptırdınız mı ?
Yaptırmadıysanız yarinizin yanına gitmeden en az iki hafta önce gidip kayıt yaptırın. Çünkü aile hekimliği, onay için kayıt belgelerinizi toplum sağlığı merkezine gönderiyormuş ve bu işlem bir kaç gün sürüyormuş.
İkinci olarak, bağlı bulunduğunuz sağlık ocağı hafta da kaç gün kan tahlili yapıyor? saçma gibi göründüğünün farkındayım ancak hafta da iki gün sadece sabah 10:00 a kadar tahlil yapan sağlık ocakları var , tahlil sonuçlarınızın da 3 gün içinde geldiğini hesaba katarsak, işlemleriniz uzayabilir. 
Şimdii benim gibi aile hekimine kayıt yaptırmamış, üstüne bir de çarşambaya İstanbul'a bilet almış ve 4 iş günü içinde bulunduğu şehirde ki işlemleri halletmesi gereken avareler ne yapıyor biliyormusunuz??
Çıldırıyor.
En üstte anlattığım işlemler doğrultusunda zaten kesinlikle yetişmez. Aile hekimi zaten sağlık ocağında yoktur, başka bir hekim, İstanbul'a yerleşeceğini duyduğunda avareyi kaydetmek istemez. Şaka gibi ama kaydetmeyelim dedi. Avare o zaman evlilik işlemlerini yapamam deyince doktor zaten yetişmez der. Salı günü kan tahlili yaptırabilirsin der. Avare Çarşamba gidiyorum deyince de, uzuuuu uzzuuun düşünür ve aynen şu cevabı verir " ben sana bir kıyak yapayım, toplum sağlığı merkezine git onlar sana yardımcı olur" der.
Sonra toplum sağlığı merkezi aranır, merkez buraya gelin biz sizi uygun bir aile hekimine yönlendireceğiz deyince, başka bir mahallede bulunan daha büyük bir sağlık ocağına gidilir, oraya hafta da kaç gün tahlil yaptıkları sorulur. Maksat toplum sağlığı merkezine gidince beni şu sağlık ocağına yönlendirin diyebilmektir.
Oradaki doktor ve bay hemşiresi sakın kaydınız buraya aldırmayın sizi dava ederiz derler. Çıldırır avare. Üstüne bir de doktor, kaydını niye aldırıyorsun ki der , zaten gidecekmişsin, sen kaydını buraya aldırırsan ben İstanbul'da seni mi arayacağım der. 
"Heeee" diyip avare ve peşinden sürüklenen kuzeni birbirlerine bakarlar.
Sana ne be kadın sen keyfimin kahyasımısın. Hem ben salakmıyım İstanbul 'a  gidip kaydımı hala burada tutayım.
Sinirli sinirli çıkılır toplum  sağlığı merkezine gidilir, minnet rica, tamam yarın aç gel lafını duyunca "ahyyyy bayılajağımm" diyerek derin bir nefes alır avare. 
İşte sayın okuyucu, sayın evlilik işlemi yapacak olanlar, siz bu avare gibi yapmayın, en az iki hafta önce bağlı bulunduğun belediyeyi ara, işlemler için nereye gideceğini sor. 
Sonra eğer aile hekimine kaydın yoksa hemen bir nüfus fotokopisi çektir sağlık ocağına koş kayıt yaptır. 
Sonra evlilik şubesine git, bir fotoğrafla ve nüfus fotokopisiyle  belgeni al, sağlık ocağına git kan tahlilini yaptır. Sonra da yarine koş. 
Sonra ne mi yapılacak, işte devamı sonraya :D 
Onu da Çarşambadan sonra öğreneceksin sayın okur :D 
Hadi kendinize iyi bakın, öptüm çok..


16 yorum:

  1. canım benimm ya ne çekmişsinnn gerçekten :(
    bir arkadaşımda böyle bir çok sıkıntı yaşadığından bahsetti. Damada tek başına başvuramazsın ben ne bileyim senin kızı zorla nikah masasına getirmeyeceğini demiş, nikah memuru. Kızda mecburen niktah işlemleri için eşinin yanına Ankara ya gitmişti..Meğer ben çok kolay halletmiştim sağolsun nikah memurumda hiç zorluk çıkarmamıştı... Allah kolaylık versin valla halledersin inş en kısa zamanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şehirden şehre kişiden kişiye değişiyo canım benim ya. Amiin inşallah :)

      Sil
  2. Seni düşünemedim o durumlarda gerçekten :)
    Yok dedim ya okurken bir olay bekledim hep senden :p
    Hayırlısı olsun, hadi az kaldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D hahahaaa işim aceleydi bi problem çıkaramadım yoksa biliyosun kaçmaz benden. amiiiin az kaldı

      Sil
  3. peki avarenin kuzeni nelere maruz kalır ondan neden bahsetmedin asıl ben ne çektim beeeeeeeeeeennnnn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D hahaaaa siz neden gelmiştiniz, biz beraberiz :D bu diyaloğu ve adamın bakışını hiç unutmayacağım.

      Sil
  4. Allah yardımcınız olsun canım bu koşturmacalar herkese nasip olsun inş, (başta bizlere dimi ama), ay keşke düğününe gelebilsek, Gül, Cemile ben :) paylaşımın da çok faydalı olmuş teşekkür ederim kendi adıma, inşallah bir gün konuşma fırsatı buluruz bu konuları ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok saol canım benim, amiiiiin inşallah hepinize tez zamanda. keşke canım ya, cemile ve gül gelicek gibi sanki, sen ayarla koş gel :)

      Sil
    2. inşallah orda olucaz :)) O mutlu günün heyecanına ortak olmak çok güzel olucak
      Bu arada meryemcim verdiğin bilgiler için çok çok teşekkürler.. Bilmediğim çok şey varmış meğer. :)

      Sil
    3. Aa burda adım geçmiş :p
      Hissedip geldim. İnşallah yanında olacağız canımcım ;)

      Sil
    4. :) inşallah canım ya hep birlikte oluruz o gün benden mutlu olmaz zaten. Rica ederim canım yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Var valla aman sen benim gibi yapma.

      Sil
  5. Allah yardımcın olsun, okurken bile belli neler çektiğin ama yarine kavuşmak için değer..:)

    YanıtlaSil
  6. Merhablar,
    bloğunuzu bir blog arkadaşıma bırakmış olduğunuz yorum sayesinde keşfettim.Çok canlı kanlı bir blog maşaallah.Her gün kendim gibi bu işe gönül vermiş bloggerları keşfetmek cidden çok güzel.Düğün hazırlıklarınızda kolaylıklar dilerim.Vaktiniz olursa ben de bloğuma beklerim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Ne kadar yorlmuşsun. Ben İzmirliyim, eşim Kayserili ve İstanbul'da yaşıyoruz yani size benzer şehirler arası durum bizde de mevcut. Ben Kayseri'ye gittim. Orada beraber fotograf çektirdik. Fotoğraf ve nüfus cüzdanımızla beraber belediyenin nikah işleriyle ilgilenen bölümüne başvuruduk. Oradan bir polikliniğe yönlendirdiler. Gidip kan verdik. Kan testinin sonuçlarını tekrar nikah işlerine verildi, hatta bu aşamayı ben beklemeden İstanbul'a döndüm. Bu kadar... Şİmdiden her işinde kolaylıklar ve mutluluklar...

    YanıtlaSil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)