1 Mayıs 2013 Çarşamba

Bir Şeyleri Kaybediyoruz Ama Neyi??

Yazacak onca şeyim var aslında sizlere, kendime de söyleyecek onca sözüm var ki, ama yok olmuyor. Sanki bir yerde tıkanıp kalıyorum. 
Hani bazen zaman geçer ve siz karşıdan izlersiniz, değişiminizi, etrafınızdakilerin hallerini, sanki görünmez olmuşsunuzdur, tek tek dolaşırsınız herkesin iç dünyasını ve gerçekleri apacık görürsünüz, 
öyle haller içindeyim işte. 
Uzaktan kendimde dahil herkesi izliyorum. Kıymet bilmek öyle önemli bir şey ki bu hayatta bunu çok iyi anlıyorum. Susmaya çalışmak, olanlara sabretmekte de öyle. Özellikle bu aralar kimsenin kalbi kırılmasın diye kendi kalbimi öyle çok ortalara atıyorum ki. Sırf kötü olmamak için, ama görüyorum, iyi oldukça daha da fazlası gerekiyor insanlar için. 
Herkes hep bana diyor, kimse ben ne yapıyorum diye düşünmüyor ama. En kötüsü de ne biliyormusunuz, insanların yaptıkları iyilikler hep karşılığa bağlanmış artık. Ben sana bunu yapmıştım ama, ben sana şöyle yapmıştım ama falan filon. 
Uzayıp gidiyor. İyi yaptın Allah razı olsun da ne istiyorsun. Ben mi zorladım seni, içinden geldi yaptın ne güzel. Zaten kıymetli olan bu değil mi??
Sen bunu ikide bir başıma kakarsan ne anlamı kalır bunun. Hem ben sana iyiliğinin karşılığını senin istediğin zamanda mı vermeliyim??
Senin içinden gelmiştir yapmışsındır, ne güzel ama durup durup başıma kakmanın ne anlamı var. O zaman iyiliğinin benim nazarımda ne anlamı kalır ki??
Bir de bu, işin düşünceciler var hayatta. İyilik yapar ama yaptığı iyiliği kendine yediremez, sana sürekli işin düşünce beni ararsın der. 
Kendi nasıl davranıyodur acaba hiç düşünmüşmüdür?? tabi ki de hayır. Sen ona zaten elinden geleni yapmaya çalışıyosundur, kalbi kırılmasın, mutlu olsun diye ama o görmez. Çünkü iyiliği kendi gözüne batar bir kere. Sürekli başlar başına kakmaya. Şu işini yaptım ama bıdı bıdıı. 
Ya arkadaşım bak adı üstünde kendin söylüyosun iyilik diye, eee ne demeye pişirip pişirip önüme getiriyosun iyiliğini. 
Hem madem öyle diyosun, bi otur salim kafayla düşün bakalım kim kime daha çok iyilik yapmış. İlla bunun söylenmesini mi istiyosun. 
Öyle bir hale gelmiş ki insanlar, iyilik yapmaktan da korkar olmuş, iyiliği sevgi için yapmaktan da. 
Garip olmuşuz kısacası bu dünya da. 
Kendimizi de, insanlığımızı da, sevgimizi de kaybediyoruz. Biz bir şeyler yapıyoruz, karşımızda ki de ama sorgulamıyoruz.
En kötüsü de bir taraf bir kere alttan alıp özür dilediyse, diğeri ondan sonra üstüne basıp ezmek için fırsat kolluyor. 
Garip anlayacağınız halimiz. Allah hepimizin yardımcısı olsun. 
Size tek söyleyeceğim karşılık beklemede iyilik yapın, beklediğiniz tek karşılık, kıymet bilirlik olsun. Kıymetinizi bilsin karşınızda ki yeter. Yaptığınız her iyiliğin aynı boyutunda bir karşılık beklerseniz, asla mutlu olamazsınız. 
Kendinize iyi bakın canlar..

8 yorum:

  1. çok doğru demişsin canım öyle insanlar var ki yaptıkları kendi gözlerinde bi hayat kurtarmak gibi iyilik yapmak insanları mutlu etmek değilde sanki ben yapayım da ilerde bana da yapsın mantığı, boşuna dememişler iyilik yap denize at diye gerçek budur çünkü sen iyilik yaparsın ama o sana başka bi surette döner ama bir kere yaptığın iyiliği ürkütürsen işte o zaman içindeki iyilik meleği fesata kötülüğe dönüşür maalesef böyle çok insan var hayatımızda...

    YanıtlaSil
  2. Bu yazının altına imzamı atıyorum;)Her satırı şu an hissettiklerimi ifade ediyor.Benzer şeyler yaşıyoruz sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) imzanı attıysan kesilikle aynı şeyler yaşıyoruz, insanlar böyle şeyler yapmaya devam ettikçe de yaşayacağız..

      Sil
  3. canım aman kimsenin bu güzel dönemde seni üzmesine izizn verme
    insanlar kıskanç
    insanlar hayin
    insanlar kötü
    bunu görmen çok güzel
    ama bu dönemini onlara düşünerek mahfetme
    allah böylelerini bizden uzak tutsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın canım benim ama insan kafasına takmadan olmuyo işte..

      Sil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)