27 Ocak 2013 Pazar

Seni Oraya Müdür Diye Kim Aldı Allah Aşkına...

Dün bi iş görüşmesine gittim. Tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. Aslında kurumun adını açıklayıp açıklamamakta çok düşündüm ama daha sonra, kurumun değil çalışanın suçu olmasından dolayı kurum adı açıklamaya karar verdim. 
Biliyorsunuz, okulumun İstanbul'da devam ediyor olup, benim İzmir'de yaşıyor olmamdan dolayı iş bulmakta sıkıntı yaşamaktaydım. Bende ne olursa baş vurucam diyerek, satış danışmanlığı ilanlarına da başvurmuştum. Bir kaç gün önce okuldan mezun olunca rahat bir nefes aldım ancak, zamanını hatırlamadığım bir başvurum için görüşmeye çağrıldım. Mudo tarafından. İlanı hatırlayamadığım için bi gideyim bakayım dedim.
Benden başka görüşmeye gelen olamamasına rağmen yarım saate yakın bekledikten sonra girdim görüşmeye. Elimi parmaklarının ucuyla sıkan mağaza müdürüyle başladık konuşmaya. Benim iş tecrübem azımsanamayacak kadar var. Kurumsal iletişim asistanlığı yapmaktaydım en son işimde. Bunu söylediğim mağaza müdürü bana "kurumsal iletişim mi?, hiç duymadım bu pozisyonu, hayret ne kadar yeni şeyler çıkıyo" dedi. Ben şok oldum. Mudo gibi bir mağazanın müdürü Kurumsal İletişim diye bir pozisyonu bilmemekteydi. Nasıl olurdu yani alalade bir dükkan değildi orası, ya da küçük bir işletme, merkez binalarında kurumsal iletişim departmanlarının olduğuna yüzde yüz eminim. Ya da biliyordu da benim tecrübem ya da her hangi bir şeyim onun bi taraflarına dokunmuştu. 
Daha sonra mağazanın kadın bölümünün şefi geldi. Müdürün beni tanıtırken kullandığı cümleler aynen şöyle;
"Meryem hanım, İstanbul'da bir üniversite de halka ilişkiler okumuş (bir üniversite dediği yer İstanbul Üniversitesiydi ve oldukça da akılda kalıcı bir okuldur), pek iş tecrübesi yok, zaten satışı da hiç koklamamış. (ben kendisine, Lcwaikiki de satış destek elemenlığı da yaptığımı, bir süre elektronik bir markanın promotörlüğünü de yaptığımı satış oranlarımın hep yüksek olduğunu belirtmeme rağmen)
Hayır, aramızda bir iletişimsizlik vardı ancak sorun kimdeydi burası muammaydı. 
Biraz daha konuşmanın ardından ayrıldım görüşmeden. Tabi ki orada çalışmayacağım. 
Sadece belki başka pozisyonlar da vardır diyerek gitmiştim. Böyle bir tutumu tabi ki beklemiyordum, umarım o kadını alırlar ordan. Böyle kendini beğenmiş,gündemi, piyasayı takip etmeyen insanlar, büyük markaların önündeki en büyük engeldir. 
Çok sinirlendim, baya şikayet ettim ama ne yapayım, bu şehirdeki iş görüşmelerinde ki saygısızlıklar beni çıldırtıyor. Size daha bir çok şey anlatabilirim. 
Şimdilik kendinize iyi bakın..

7 yorum:

  1. klasik kompleksli iki tipe denk gelmişsiniz .bende sinir oldum ama şimdi bunlara :)

    YanıtlaSil
  2. Bende yakın zamanda saçma sapan egolu biriyle tartışma yaşamıştım. Hatta blogumda da paylaştım.
    Böylelerini olabildiğince deşifre etmek ve üst mercilere şikayet etmek gerekli.
    Hiç takma bile öle biriyle çalışmak gerçekten büyük kayıp olurdu ;)

    YanıtlaSil
  3. :)doğru söylüyosun, böyle insanlardan uzak durmak gerek..

    YanıtlaSil
  4. bence o mağaza muduru lıse mezunu olabılır genelde lıse mezunları bıkac sene deneyımden sonra mağaza mudurluğune gelıyorlar,yanlıs anlasılmasın kımseyı kucumsedığım ıcın değıl ama sızı gorusmenızde kucumsemıs bence sorun karsı taraftan kaynaklanıyor uzulmeyın bence ıs gorusmelerınde gorusen kısıde cok onemlıdır.ya da ezik ve asağılık komplekslı bırıne denk gelmıssınız boyle ınsanlar meslekı hayatlarında ıyı pozısyonlara gelıyorlar ya ben en cok buna sasırıyorum yazık yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, yani bu tip kurumlarda görüşmeler mağaza müdürü bile olsa aracı kişi tarafından yapılır ve bu aracılar kurumu temsil etmekle yükümlüdürler, ancak bu tip kompleksli insanlar kurum kültürüne zarar vermelerine rağmen yükseliyorlar, gerçekten yazık..

      Sil
  5. Tamamen kompleksli insanların bu davranıslarını iş hayatlarına yansıtmaları. Başka bir açıklaması yok. :)

    YanıtlaSil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)